روايات

رواية زهرة شمس الفصل الخامس 5 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس الفصل الخامس 5 بقلم دعاء

رواية زهرة شمس البارت الخامس

رواية زهرة شمس الجزء الخامس

رواية زهرة شمس
رواية زهرة شمس

رواية زهرة شمس الحلقة الخامسة

نور/الدكتور جه يا ليل
ليل/طيب ما تدخله بسرعه
وبيدخل الدكتور وبيشوف استير وهي هدومها كلها د*م ووشها
الدكتور/دي لازم تروح مستشفي
ليل بغضب/انا مش جايبك عشان تقولي كلمتين دول عالجها من غير ز*فت مستشفيات
الدكتور/طيب انا عاوز ممرضه معايا او اي بنت انا هقولها تعمل اي
ليل/نور
بيقرب نور من ليل وبيكلمه في ودنه
نور/في بنت تحت اللي جبنها امبارح دي
ليل/انت متخل*ف يلا ولا را”ضع زبالة
نور/ياااعم بقي ات*نيل في ام الصحراء هلاقي منين بنت اجبهالك هنجيب البنت دي ومش هتقدر تعمل حاجه اصلا
ليل/هاتها وامري لله
وبينزل ليل ويجيب البنت ودي هنعرف قصتها
ليل/ادي البت اهي يارب نخلص
الدكتور/طيب ممكن بقي حضرتك والاستاذ اللي معاك ده تخرجوا بره
ليل/نعم يا اخويا
الدكتور/عشان الانسه دي تغير هدومها اللي كلها د*م
ليل/ده علي اساس انك محرم يعني مثلا قدامك عادي
نور/ياعم يلا خلينا نخلص
بيطلع نور وليل وبعد ساعتين بيطلع الدكتور
ليل/دي لو ولاده مستعسره مش هتقعد كل ده
الدكتور/انا وقفت النز*يف بس حالتها مش كويسه هتتعب الفترة الجايه شويه بطنها هتو*جعها ممكن تحس بد*وخه كتير وان دماغها و*جعها ممكن تحس انها سقعا*نه شويه محدش يبقي يخليها تتغطي عشان حرارتها ممكن تر*تفع اي وقت والبنت اللي جوه خلوها معاها افضل لان مفتكرش حد فيكوا ممكن يعرف يساعدها في حاجه
نور/تمام يا دكتور في بقي علاج لام الليله دي ولا بالصلاة علي النبي هتخف رباني
الدكتور/خد…في بقي فلوس لام الليله دي ولا لله وللوطن
ليل/لا ياا خفه العربيه اللي هتمشيك السواق هيديك فلوسك يلا اتكل
وبيدخل ليل ونور الاوضه اللي فيها استير وبتكون لسه مفاقتش
بس اول ما البنت بتشوف نور بتقعد تصر*خ وبتخاف
ليل/مالها المجنو*نة دي
نور/دي إلانور ملهاش هي بس شافتني لما مو*ت عمها
ليل/اللي انت قط*عت رأ*سه!
نور/اهااا
ليل/نعم ير*وح امك وشافتك وانت عادي
نور/اعملها اي يعني ما تشوف
وبصلها نور بطريقه خلتها تتر*عب وبدا يقر*ب منها
نور/تبقي تتكلم كده ولا تقول حاجه وانا…..
ولا بلاش خليها مفاجأة
وبيبص ليل لاستير وهي نايمه واول مره ياخد باله من ملامحها علي رغم انها مش جميله الجمال الفتان بس ملامحها هاديه وجميلة شكلها مر*هق وتعبا*نه
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
_حضرتك انسه نسيم
نسيم/ايوه
_تمام سليم بيه بيقولك ان الساعه 3بليل هكون واقف قدام الباب الخالفي بالعربيه مستني حضرتك
نسيم/تمام
وبتطلع نسيم اوضتها عشان تاخد الموبايل تكلم سليم وهي مستغربه من كلام الراجل اللي بعته
ولكن لما بتطلع اوضتها بتلاقي بوكس علي سريريها لونه أحمر وبتجري تفتحه تلاقي فستان هادي توب وبتسمع موبايلها بيرن تجري ترد علي سليم
سليم/شوفتي الفستان
نسيم/ايوه حلو اوووي يا سليم بجد
سليم/طيب البسي بقي وهتجيلك واحده تساعدك في اللبس والميكب وكل حاجه وتنزلي الساعه3عشان بيكون الكل في البيت نايم وتخرجي من الباب الخلفي
نسيم/اللي اعرفه ان تلبس الفستان ده عروسه
سليم/اومال انتي ايه
نسيم/يبقي هنخبي ليه
سليم/لما تيجي يروح سليم هقولك
وفعلا بتلبس نسيم وبتكون مبسوطه جدا وبتنزل الساعه3من الباب الخالفي وتروح لسليم
سليم/واوو
نسيم/بجد شكله حلو
سليم باعجاب/جدا جدا بس للحق يعني هي صاحبه الفستان اللي مخلياه حلو
وبتدخل نسيم مع سليم عشان يكتبوا الكتاب و……..
:::::::::::::::::::::::::::::::::
ليل/نوور نور انت اتخمد*ت
نور/اي ياعم كل ما انام تصحيني
ليل/قوم شوف الصوت اللي فوق ده اي
نور/تلاقيها البت المجنو*نه اطلع انت شوفها لاطلع امو*تها
ليل/ياعم اخلص واطلع بقي هتشوفك هتخا*ف هتسكت
وبيطلع نور عند استير و الانور
وبيلاقي إلانور قاعدة بتحاول تكسر الشباك ومش عارفه وبتشوف نور بتتخض
نور/اي اللي بتعملي ده
إلانور/انا…انا اسفه خلاص والله
نور بزعيق/اسفه علي اي انتي متخل*فه…..عوزه يعني تهر*بي….
وبيطلع نور المسد*س بتاعه ويقر*ب منها
وبتخا*ف منه جدا و بيغ*ما عليها
ويقر*ب منها نور ببرود وبيحاول يفوقها وبتفوق
وبعد شويه بتسمع إلانور صوت الرعد شديد بتخا*ف
وبتقعد في اخر الاوضه تحاول تسد ودنها عشان متسمعش الصوت وبيقرب منها نور
نور/قومي تعالي
إلانور بعياط/هروح فين تاني
نور/ما تقومي وتخلصي علي اساس لو مش عاجبك مش هتروحي
بتخا*ف إلانور وبتقوم مع نور وبينزل بيها اوضه بيفتحها وبيظهر انها الاوضه بتاعته
إلانور بخوف/هو….انا جايه هنا ليه
نور/مفيش يا ختي هتقعدي فيها هنا مش هتسمعي صوت الرعد ولا هتسمعي حد
وبيخرج نور ويسيبها وبينزل عند ليل في المكتب
نور/هو احنا هنمشي امتي يا ليل من هنا
ليل/ده ليه سؤالك ده وبعدين نمشي ازاي وليه
المخازن بتاعتنا هنا وشغلنا كله يا نور
نور/طيب
ليل/انا تعب*ت وهنام شويه متنمش غير لما اصحي
نور/هتنام هنا
ليل/ايوه
نور/طيب
وبعد فترة بيطلع نور عند إلانور عشان ياخد ورق من الاوضه وبيلاقيها نايمه
وبياخد نور الورق ويقر*ب من إلانور
نور/والله بت مجنو*نه
وبيقرب نور من إلانور ويبو*سها وبيلاقي ان نفسها مش متظبط بيعرف انها صاحيه وبيقر*ب منها
وبتفتح عنيها إلانور ويبعد نور عنها
نور/هششش
بتخاف إلانور وتسكت
وبيقرب نور منها ويبو*سها في رقبتها ويسيبها ويمشي وهو بيضحك
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
نسيم/هو احنا جينا هنا ليه يا سليم
سليم/يعني لسه حالا كان كتب كتاب عوزاني اوديكي عند خديجه جينا الفندق ده وبكره نبقي نسافر
نسيم/بجد هنسافر فين
سليم/ااه خليها مفاجأة بقي
وبيقر*ب سليم من نسيم
سليم/وعدتك امبارح والنهاردة نفذت اهو
بتقر*ب نسيم وبتحط راسها علي كتفه
نسيم/بحبك
سليم/يعني مش مضايقه ان محدش عارف اننا اتجوزنا
نسيم/لا
ويبو*سها سليم ويفك ربا*ط الفستان و………………
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
وبتقعد شمس علي الكنبه وتفتكر اللي عملته امبارح
فلاش
وبتعمل شمس لنوح كمادات عشان حراراته وتفضل جمبه طول الليل وبعدين تفتكر الشنطه اللي الست ادتهالها وبتقوم تجبهاا وتفتح الكتاب
شمس/ايوه يعني انا مش فاهمه ازاي اكتب هنا حاجه تتحق
وبتتفاجي شمس ان الكتاب نور وبيرد عليها واي سؤال بتساله اجابته بتتكتب قدامها
شمس بدهشه/ااي ده…..هو ممكن مثلا اخلي حد يحبني
الكتاب/نعم…..وللحب درجات
شمس/طيب انا عوزه….
الكتاب/بالقلم الحبر واكتبي ما تريدي
وبتطلع شمس القلم
شمس/عوزه نوح يحبني
وبتقفل الكتاب وتشيله وترجع تكمل كمادات لنوح و….
باك
نوح/شمسسسسس
شمس/ااي بتزعق ليه
نوح/سرحانه في اي
شمس/ولا حاجه
وبيقرب منها ويبو*سها من رقبتها
نوح/مضايقه عشان مقولتلكيش مين اللي اسمها مكتوب علي دراعي
بتتوقع شمس ان دي حبيبته
شمس/لا مش مضايقه
نوح/بحس دايما ان في حاجه بتشدني ليكي بس اي هي مش عارف
بتضايق شمس لانها توقعت الاسم اللي ايده يكون اسم حبيبته وان هو معاها غصب عنه لان الواقع مكنش هيحبها
شمس/ممكن تكر*هني في يوم
نوح/ليه بتقولي كده
وبتقرب شمس من نوح وبتلف ايد*يها علي ر*قبته
شمس/طيب ليه يا نوح منتجوزش بجد
ما انت بتحبني
ليه نمثل
نوح/……………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة شمس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!